Age of Empires
Epoki
Stone Age
Tool Age
Bronze Age
Iron Age
Cywilizacje
Budynki
House
Barracks
Granary
Wall
Tower
Storage pit
Dock
Archery range
Stable
Farm
Market
Government center
Temple
Town center
Siege workshop
Academy
Wonder
Jednostki
Bowman
Improved Bowman
Composite Bowman
Chariot Archer
Elephant Archer
Horse Archer
Heavy Horse Archer
Clubman
Axeman
Slinger
Short Swordsman
Broad Swordsman
Long Swordsman
Legion
Hoplite
Phalanx
Centurion
Scout
Chariot
Cavalry
Camel Rider
Heavy Cavalry
Cataphract
Scythe Chariot
War Elephant
Armored Elephant
Stone Thrower
Catapult
Heavy Catapult
Ballista
Helepolis
Priest
Villager
Scout Ship
War Galley
Fire Galley
Trireme
Catapult Trireme
Juggernaught
Fishing Boat
Fishing Ship
Trade Boat
Merchant Ship
Light Transport
Heavy Transport


  Nasi przyjaciele
Humor Dowcipy
Kotki

W Aoe możemy nasycić oczy czterema epokami:

Stone Age »  

Pierwsza epoka. Jak łatwo można się domyśleć, trzeba z niej uciekać jak najszybciej :-)
Wszystkie cywilizacje, budynki w Stone Age posiadają takie same, różnią się jedynie kolorami. Różnorodność budowli występuje dopiero w następnych epokach.

Wybór jednostek i budynków w tej epoce jest nader skromny. Trzeba szybko nazbierać 500 szt. jedzonka, postawić 2 budynki z tej epoki i zmykać do następnej.

Tool Age »  

Epoka narzędzi już pozwala ciut poznać zalety gry. Możemy łucznikami (bowman) postraszyć sąsiadów. Po wybudowaniu stajni (stable) możemy wysłać zwiadowcę (scout) do rozpoznania mapy.
W końcu można przestać latać z żarciem i postawić własne farmy (farm), a na trgowsku (market) załatwić sobie większe wydobycie kamienia i złota.

W Tool Age w końcu można zacząć zdobywać morze. Możemy przewieść naszych ludzi w inne miejsce za pomocą Light Transport oraz zapewnić im osłonę małymi okrętami (Scout Ship).
Mimo tych nowinek, jest to nadal epoka przejściowa i trudno w niej o dobrą zabawę.

Bronze Age »  

Epoka brązu daje nam już spore możliwości wyżycia się architektonicznego i militarnego :-)

W końcu można ulepszyć parę ważnych rzeczy, m.in.: wieżyczki, kutry rybackie i okręty. Oraz to co najważniejsze, wynalazek koła! Dzięki temu nasi chłopi ruszają się szybciej i zaczynają się pojawiać jednostki jeżdżące.

Zbudowanie Siege workshop daje nam możliwość zbudowania małej katapulty (Stone Thrower), dzięki której w końcu możemy się odkuć na przeciwniku, pozbyć okolicznych budynków lub zaatakować :-)

Aaa.. i był bym zapomniał, świątynia (temple) daje nam możliwość "zaopatrzenia się" w kapłanów (priest), dzięki którym możemy leczyć własne jednostki, jak i przejmować jednostki wroga na własność (to lubię naj bardziej :-)

Iron Age »  

Czyli kres możliwości gry. Żelazo zaczyna na dobre wchodzić na wyposarzenie naszej armii. Kapłani mogą w końcu przejmować również wrogie budynki i kapłanów. Mury i wieże w końcu mogą przestraszyć wroga :-) Małą katapultę możemy uleprzyć do prawdziwej, siejącej spore zniszczenia katapulty.

Jeśli ktoś ma na zbyciu po 1000 jednostek każdego surowca i ma ochotę zaszaleć (lub wymaga tego scenariusz), może sobie wybudować CUDO (wonder :-)


Powyższe omówienie oczywiście nie jest pełną listą zalet i nowości każdej epoki. Ma na celu jedynie ogólnie oddać charakterystkę każdej z epok.

góra ^^